Page 88 - Bilten broj 6 za 2024 godinu
P. 88
Conditio humana се чита одједном, као напети роман, јер филозофски ерос Хане
Арент пробија путеве и тамо где се чинило да никаквог пролаза нема, а да
притом њен језик није оптерећен тешком филозофском терминологијом.
Одломци који су посвећени савременој науци истинска су посвета луцидности,
а њени дијалози с великим научницима-филозофима, попут Вернера
Хајзенберга на пример, у контексту који је одређен политиком, бацају потпуно
ново светло на појаве или појмове о којима готово да и не размишљамо.
Хана Арент једна је од оних ауторки које се, с протоком времена, све више
читају, као да у двадесетом веку није била сасвим сазрела свест о каквој се
ауторки ради. Conditio humana је књига с којом се може започети упознавање
Хане Арент, али је, истовремено, то и књига која можда више него било која
говори о самој ауторки, о њеним опсесијама и њеним страстима, књига која се,
данас, не може заобићи ако озбиљније желимо да нешто сазнамо о себи самима.
7. Срђан Карановић: МАЛО ИЗНАД ТЛА: СРЂАН КАРАНОВИЋ О
СВОЈИМ ФИЛМОВИМА / Београд: Филмски центар Србије, 2022.
Преузето са сајта:
https://www.beopolis.rs/shop/malo-iznad-tla-srdjan-karanovic-o-svojim-filmovima/
Срђан Карановић је један од најважнијх филмских редитеља на овим
просторима. Његови, сада већ култни, филмови награђивани су на најважнијим
светским фестивалима, освајали су највише домаће награде, приказивани су у
биоскопима широм света и, чак и деценијама након настанка, уживају велику
популарност код публике.
Ову јединствену књигу чини једанаест разговора у којима Карановић отворено
и искрено разговара с колегом редитељем Стефаном Арсенијевићем о својим
дугометражним играним филмовима. Разговори хронолошки прате
Карановићеву филмографију, представљајући драгоцен увид из прве руке о
настанку ових филмова, о креативном процесу, о уметности режије, о
дилемама, препрекама и одлукама које је као редитељ доносио. О
Карановићевој потреби да из филма у филм увек буде другачији. Ово је књига и
о једној турбулентној епохи, сагледаној из посебног, личног и професионалног
угла, о једној земљи и о њеној кинематографији које више не постоје.