Page 77 - Bilten broj 2 za 2025 godinu
P. 77

политичари,  деца  музичара  постају  музичари,  и  тако  даље.  Тодоровић  ову
            дихотомију  спасилац–немоћник,  дирли-дирли,  дрматоре  и  пропалице  користи
            као оквир за истраживање широког спектра људских искустава и односа. Свака
            прича  у  овој  збирци  открива  делић  стварности  кроз  ликове  који  се  боре  са
            својим  идентитетима,  очекивањима  и  амбицијама.  Са  дозом  ироније  и
            критичким  оком,  аутор  се  бави  темама  моћи,  немоћи,  успеха  и  пропасти,
            пружајући  читаоцима  прилику  да  се  замисле  над  судбинама  које  су  често
            обликоване друштвеним нормама и очекивањима.

                    Књига Тешки филмови и лаке приче комбинује тежину живота са лакоћом
            приповедања,  стварајући  јединствену  синтезу  која  је  истовремено  забавна  и
            дубока.  Тодоровићев  стил  је  приступачан,  али  истовремено  изазован,
            позивајући  читаоце  да  размисле  о  властитим  животима  и  друштвеним
            структурама које их обликују. Ова књига је савршен избор за све који уживају у
            причама  које  пружају  више  од  пуке  забаве,  нудећи  увиде  и  рефлексије  које
            остају дуго након што се последња страница затвори.





            6.  Роберт  Хјуз:  О  СВЕМУ  КРИТИЧКИ:  ОДАБРАНИ  ЕСЕЈИ  О
            УМЕТНОСТИ И УМЕТНИЦИМА / Београд: Службени гласник, 2024.

            Преузето са сајта:

            https://www.slglasnik.com/гласник-препоручује/о-свему-критички

                    Књига  О  свему  критички,  одабрани  есеји  о  уметности  и
            уметницима Роберта  Хјуза  представља  поучни  и  урнебесно  забавни  преглед
            класичне  и  савремене  уметности.  У  есејима  објављиваним  од  1978.  до  1989.
            године,  већином  у  матичном  часопису Тајм,  аутор  обухвата  четири  века
            западне  уметности  –  од  Каравађа  до  Пикаса  и  Шнабела  –  говорећи  о
            историјским  околностима и  ликовним вредностима  уметничких дела,  али и о
            утицају који су кустоси, трговци и колекционари имали на пријем тих дела и
            тржиште  уметнина.  Већина  есеја  је  у  форми  кратких  приказа,  а  обиље
            историјских  чињеница  и  анегдота  чини  их  забавним  за  познаваоце  и
            информативним  за  неупућене.  Изузетни  стилиста,  Хјуз  је  истовремено  и
            продорни  критичар  који  говори  не  само  о  појединим  уметницима  већ  и  о
            друштвеном контексту у коме се уметност ствара и њоме тргује.
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82