Page 76 - Bilten broj 3 za 2025 godinu
P. 76

безопасних  ситуација.  –  Јер,  треба да  учимо  из  прошлих  трагедија  у  нади  да
            ћемо спречити будуће, а претње морамо сматрати озбиљним док се не докаже
            супротно – тврди др Питер Лангман.

            Шта се може предузети ради спречавања школских пуцњава?

            ● Три типа школских убица: психопатске, психотичне и трауматизоване. Шта
            их повезује и како их препознати?
            ●  Шта  покреће  децу  и  младе  људе  ка  екстремном  насиљу?  Разумевање  и
            анализа узрока који доводе до школских пуцњава.
            ●  Превенција  у  акцији:  Како  школе  могу  осмислити  и  применити  ефикасне
            стратегије за очување безбедности ученика?
            ●  Како  школе  могу  ефикасно  разликовати  стварне  претње  од  безопасних
            ситуација и научити ученике важности обавештавања одраслих?
            ● Сматрајмо претње озбиљним док се не покаже супротно!

            УЧИМО  ИЗ  ПРОШЛИХ  ТРАГЕДИЈА  У  НАДИ  ДА  МОЖЕМО  СПРЕЧИТИ
            ОНЕ БУДУЋЕ

                    „Очајнички  нам  је  потребна  ова  књига.  Омогућила  нам  је  увид  у
            унутрашњост ума разјарених школских убица.”

                                                                                         Кетрин С. Њуман,
                                   ауторка књиге Разјареност: социјални корени школских убистава



            8.  Магдалена  Плацова:  ЖИВОТ  ПОСЛЕ  КАФКЕ  /  Београд:  Трећи  трг;
            Сребрно дрво, 2024.

            Преузето са сајта:
            https://trecitrg.rs/proizvod/zivot-posle-kafke/

                    Овај роман се на два начина издваја из данашњег преобиља породичних
            хроника, траума међуљудских односа и овешталих излета у историју. Са једне
            стране,  својим  чистим  и  деликатним  стилом  који  је  истовремено  прецизан  и
            поетичан,  као  и  снажним  контрастом  са  публицистичком  распричаношћу
            многих савремних прозних дела. Затим свежином своје композиције, у којој се
            историјско  приповедање  колажно  преплиће  са  репортажом,  есејом  и
            документом.
                    Књига  није  само  романескно  истраживање  питања  ко  је  била  Кафкина
            вереница  Фелице  Бауер  и  како  је  живела  након  што  се њихова  петогодишња
            дописна веза завршила. Живот после Кафке је за њу егзистенцијална ситуација
            у којој се обрело друштво прашких, јеврејских интелектуалаца, од којих су неки
            побегли  у Израел  (Макс  Брод), други у  Италију  (Грета  Блох) или у Америку
            (Фелице).  Циљ  ауторке  није  историјски  портрет,  већ  обухватање  животних
            околности  и  могућности  емиграната  након  губитка  дома  и  блиских  односа,
   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81